p.MsoNoSpacing
{margin-bottom:.0001pt;
text-align:center;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
margin-left: 0cm;
margin-right: 0cm;
margin-top: 0cm;
}
.style9 {
background-image: url('materiały/VR%2021.jpg');
}
.style10 {
background-color: #008000;
}
.style11 {
color: #FFFFFF;
background-color: #008000;
}
.style12 {
color: #FFFFFF;
}
.style13 {
font-family: Tahoma;
font-size: 8pt;
color: #FFFFFF;
}
.style18 {
text-decoration: none;
}
.style20 {
font-family: Tahoma;
font-size: 8pt;
color: #FFFFFF;
text-decoration: underline;
}
background-color: #EFEAE0;
border-bottom: 4px solid gray;
color: black;
padding: 5px 0;
width: 100%;
z-index: 10000;
display: none;
font-family: Arial, Verdana;
}
float: left;
width: 80%;
padding: 3px;
}
.style14 {
font-size: x-small;
}
.cookie-rcol {
float: right;
width: 10%;
}
.cb {
clear: both;
}
|
|
|
|
Wirtualna rzeczywistość
Wirtualna Rzeczywistość (VR) to technologia,
która pozwala użytkownikowi na interakcję z
symulowanym komputerowo środowiskiem. Technologie Wirtualnej Rzeczywistości mają
charakter przede wszystkim wizualno - dźwiękowy
i oparte są na projektowaniu trójmywmiarowego
obrazu na ekran komputera, lub na specjalnie
przygotowane ekrany okalające, które potęgują
efekt immersji - zanurzenia się wygenerowanym
komputerowo świecie, czy też bycia "we wnętrzu
danych". Otoczony przez nie użytkownik, dzięki stereoskopicznym okularom i - często -
specjalnym rękawicom (data-gloves) może wchodzić
w interakcję i przemieszczać się w obrębie tak
stworzonego środowiska. Perspektywa
trójwymiarowa jest tu na bieżąco aktualizowana,
zgodnie z aktualnym punktem widzenia
użytkownika. Symulowana rzeczywistość w
środowiskach VR stosowana jest obecnie przede
wszystkim w celach militarnych i naukowych, od
zawsze jednak związana jest także ze sztuką.
|
|
|
|
|
|
|
|