STRONA GŁÓWNA
HISTORIA
TECHNOLOGIA
ZASTOSOWANIE
ANKIETA
QUIZ
Zastosowanie

Technologia Rzeczywistości Wirtualnej ma zastosowanie zarówno w dziedzinie użytkowej, jak i rozrywkowej. Daje nam narzędzia, przy użyciu których możemy uporać się z poważnymi problemami, jakie niesie ze sobą życie i rozwój cywilizacji. Udostępnia również pole dla czystej zabawy intelektualnej, jaką potrafią dać szczególnie dzieciom gry komputerowe.

Użytkowe

Symulowane środowisko może być podobne do świata rzeczywistego. Tworzy się więc symulacje przydatne dla pilotów oraz różnego typu treningi wojskowe, a także modele prac remontowych, konstrukcyjnych i medycznych. 

Symulatory

  • lotnictwo wojskowe i cywilne

  • astronautyka

  • pojazdy, maszyny i konstrukcje naziemne

  • pojazdy, maszyny i konstrukcje górnicze

  • pojazdy, maszyny i konstrukcje podwodne i morskie

 

Medycyna

  • interaktywne szkolenia chirurgów

  • leczenie fobii

  • leczenie zespołu stresu pourazowego

 

Rozszerzona Wirtualna Rzeczywistość

  • HUD

  • obrazowanie medyczne

  • szkolenia

  • muzealnictwo

  • marketing

 

Rozrywka - Gry

Mówiąc o rozrywce w kontekście Rzeczywistości Wirtualnej, na myśl przychodzą oczywiście gry komputerowe, będące odzwierciedleniem mniej lub bardziej rzeczywistego świata. Część gier ma swój rodowód w zastosowaniach użytkowych, które z czasem zawitały w świecie rozrywki multimedialnej. Do takich należą przede wszystkim wszelkiego rodzaju symulatory lotu, zarówno jednostkami militarnymi jak i cywilnymi.

 

Rozrywka - Relaks, Turystyka, Handel, Społeczności

Formą relaksu w środowisku rzeczywistości wirtualnej niekoniecznie muszą być gry. Do tego celu mogą służyć specjalnie stworzone środowiska, mające na celu relaksację w otoczeniu wirtualnej oazy, w której można uspokoić umysł przy pomocy obrazów, muzyki, czy nawet zapachów kojących umysł. Coraz częściej swoje modele w świecie rzeczywistości wirtualnej przygotowują instytucje i organizacje pragnące w ten sposób zainteresować środowiska konsumenckie ich odpowiednikiem w świecie realnym i w ten sposób zwiększyć atrakcyjność oferty i skłonić do wizyty raz w świecie wirtualnym, dwa w naturze. Powstają więc wirtualne modele najciekawszych fragmentów miast (centra kulturalne i handlowe), czy słynnych budowli (np. Zakazane Miasto w Pekinie). Niektóre funkcjonują w postaci oddzielnych aplikacji, inne stają się częścią ogólnoświatowych projektów, stale rozwijanych i udoskonalanych.